30 JAAR

De Nederlandse ontwerpers Bernard Jongstra en Johanna Titselaar richtten in 1990 het sieradenlabel Gem Kingdom op. Door hun eigenzinnige sieradencollecties bewust als modemerk te lanceren, verwierven zij een buitenstaanderspositie in de Nederlandse designwereld. Een status die zij tot op de dag van vandaag genieten doordat de kwaliteit van het label gedurende al die jaren constant is gebleven. Het succesverhaal begint met hun eerste collectie, die gebaseerd was op de pracht van Byzantijnse juwelen. Deze trok onmiddellijk de aandacht in binnen- en buitenland door de unieke juwelenshow bij galerie Intermezzo in Dordrecht en door het voor Gem Kingdom kenmerkende bijzondere materiaalgebruik.

30_jaar_Gem_Kingdom_2020

Collecties

De sieradencollecties van Gem Kingdom geven al 30 jaar uiting aan de fascinatie van Bernard en Johanna voor klassieke historische symbolen waaronder Franse lelies, heraldische motieven en kruizen en worden tevens gekenmerkt door een overdadige decoratie die zij naar eigen zeggen ontwikkelden tijdens hun jeugd in het katholieke Zuid-Limburg. Hun originele stijl kenmerkt zich ook door een eclectische benadering van het sieraad in combinatie met contrasterend materiaalgebruik. Eén ketting kan naast zilver, parelmoer en gereconstrueerd koraal bijvoorbeeld ook brons en verschillende kunststoffen bevatten. Losse onderdelen, materialen en techniek worden in het atelier in Amsterdam geassembleerd tot complete collecties. 


Samenwerkingsverbanden
Naast modesieraden maakt Gem Kingdom ook bijzondere stukken voor artiesten en speelfilms. In de loop van 2020 belichten we graag een aantal van deze bijzondere samenwerkingsverbanden. Na 30 jaar Gem Kingdom kent het label grote internationale bekendheid en worden de sieraden over de hele wereld verkocht en gedragen. 

Viering 30 jaar 
Bernard Jongstra: “30 jaar Gem Kingdom staat in het teken van onze verbondenheid met onze klanten en partners. We spreken dan ook graag onze erkenning en grote waardering uit naar alle enthousiaste en loyale fans! Het is en blijft voor ons bijzonder om deze dierbare betrokkenheid te ervaren. In het najaar van 2020 geven we regelmatig aandacht aan ons jubileum en de bijzondere highlights van onze historie, volg alle updates via sociale media en blijf op de hoogte!”